Avatar är i topp på min filmlista

En del filmupplevelser kommer man ihåg lite extra och det finns en film som verkligen gav avtryck hos mig och det är James Camerons "Avatar".



Filmen utspelar sig på planeten Pandora, där gruvbolag från jorden hoppas kunna tjäna en hacka men möter motstånd i form av planetens ursprungsbefolkning, de mystiska Na’vi. Marinsoldaten Jake (Worthington) får i uppdrag att infiltrera det blå folket, genom att låta sig hjärna kopplas till en avatar, en Na’vi-version av honom själv. Men ju mer han lär känna sina värdar, desto mer inser han att han står på fel sida i konflikten.



Jag såg filmen i 3D på Heron City i Stockholm och det var en fantastiskt upplevelse. Jag trodde inte att 3D skulle tillföra så mycket till filmupplevelsen men jag hade fel. Animation och film flöt samman till en enhet, vilket gjorde att de överdådigt fantasifulla miljöerna kändes så verkliga att man kunde ta på dem.

7filmer.se hittar du en lista på filmer som är något utöver det vanliga och har du mot förmodan inte sett dem bör du göra det snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar