Cykelhjälmar som faktiskt är snygga!

Tillhör du den stora skaran vuxna som cyklar utan hjälm? Jag har hört massor av anledningar till varför man inte använder cykelhjälm och det är allt från att de är fula till att jag cyklar så lite så det händer inte mig något.

Men måste cykelhjälmar verkligen se ut som de gör nu? Kanske en cykelhjälm inte behöver vara strömlinjeformad i fräcka färger utan kan se ut som något som vi normalt brukar ha som huvudbonad.

Jag började gräva vidare i cykelhjälmens utformning och startade en genomsökning av nätet för att se om det inte finns några alternativ till de klassiska cykelhjälmsmodellerna. Det tog inte lång tid innan jag hittade en svensk internetbutik som heter Hepphepp.se.

I den butiken fanns det cykelhjälmar som inte bara var vanliga simpla hjälmar. Här var det cykelhjälmar som var snygga hattar och kepsar, se bild nedan. Det var en lättnavigerad sida där man kunde välja tre olika produktområden med totalt 11 olika hjälmar som alla var godkända enligt CS-standard. Alla hjälmarna kostade lika mycket och frakten ingick i priset. Vill du ha en cykelhjälm som inte bara är praktiskt utan också snygg så ska du definitivt satsa på att köpa en cykelhjälm av märket Yakkay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar