Yoga – balsam för kroppen och själen

Jag har alltid tränat mycket och genom åren har jag sakta men säkert provat mig fram för att hitta den träning som passar mig bäst. Tidigare har jag löptränat väldigt mycket men tyvärr överbelastade jag vissa muskler och istället för träning har jag tvingats till en lång viloperiod.

Nu har jag insett att jag behöver en träningsform som aktiverar hela kroppen för att uppnå balans. Det tog inte lång tid att komma på att Yoga var som klippt och skuret för att passa mina behov. Yoga betyder just union. Förening mellan kropp, sinne och själ. Att vara närvarnade i nuet. Det här är något som många stressade svenskar skulle ha stor hjälp av och jag är definitivt en av dem.


Jag började med att köpa en bok och en dvd-film om grundläggande Yoga-övningar. Nu har jag hållit på ett tag själv hemma men det är många övningar och det är inte helt lätt att utföra dem. Det är nog en bra idé att gå några pass med en utbildad instruktör så man får någon feedback på om man gör övningarna rätt. Det finns en hel del olika inriktningar inom Yoga och det kan vara svårt att välja men det går ju att prova sig fram.

Vill du prova en träningsform som är som balsam för både kroppen och själen kan jag varmt rekommendera Yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar