Gratis formulärmail till din hemsida

Vill du att besökare på din hemsida ska kunna skicka e-mail till dig direkt från din sida utan att behöva använda sin egen e-mailklient? Då behöver du ett formulärmail som använder sig av ett cgi-script. Den server som din hemsida ligger på ska också tillåta att cgi-script körs. Det kräver en hel del kunskap för att få detta att fungera (lita på mig jag har försökt).

Låter det krångligt? Då har jag en gratis lösning på ditt problem som jag själv använder på min sida kosttips.se På den sidan finns en anmälan till nyhetsbrev och det är en kostnadsfri formulärtjänst från formfixer.com Det är bara att kopiera, ladda ner och klistra in på hemsidan. Lite kunskap i HTML-kod är bra att ha när man lägger in formuläret på hemsidan men för övrigt är det busenkelt.

För mig har det fungerat klockrent och att det är kostnadsfritt gör ju inte saken sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar