Festsugna handbollsspelare avstängda


Handbollsstjärnorna Oscar Carlén, Fredrik Petersen och Sebastian Seifert stängs av i landslaget året ut efter fylleskandalen tidigare i somras.

Spelarna ordnade en riktig fyllefest på hotellrummet under en landslagssamling och allt slutade med sönderslagna möbler och huvudvärk. Fredrik Petersen gick ut offentligt och berättade att de druckit ofantliga mängder sprit.

Helt rätt att stänga av spelarna men jag tycker det blev en för lindrig bestraffning. Nu missar de fyra EM-kvalmatcher under hösten och det är inte mycket till avstängning. Jag håller fast vid vad jag skrev i mitt tidigare inlägg "Aldrig mer Oscar i landslaget". Hur bra de här spelarna än är tycker jag att de borde stängas av på livstid från landslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar