
Det är många som lättar på hjärtat och berättar om sina problem hos frisören. Det har Maria Redig tagit fasta på. Nu kan hon nämligen titulera sig som Sveriges första auktoriserade frisörpsykolog.
Efter att under 25 års tid lyssnat till sina kunders problem bestämde hon sig för att inte bara lyssna utan även hjälpa. Maria utbildade sig till samtalsterapeut och vips så var hon inte bara frisör utan frisörpsykolog.
Det finns många andra yrkesgrupper vi kunder pratar med och som skulle kunna haka på den här trenden, eller vad sägs om:
- Taxipsykolog, det brukar var korta resor så det blir nog ingen djupare analys av ens problem.
- Bartenderpsykolog, det skulle nog funka om det inte var för att man förmodligen inte kommer ihåg något dagen efter.
- Växeltelefonistpsykolog, känns lite för opersonligt när man inte ser personen.
- Trafikskolelärarepsykolog, Nja, jag vet inte. Ska inte de som övningskör hålla uppmärksamheten på vägen?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar