Lost säsong 6



Här kommer lite nyttig information om sändningstider i USA för Lost säsong 6.

Redan efter säsong fyra meddelade ABC att det skulle bli totalt sex säsonger. Nu när den femte säsongen har sänts klart i USA är man otålig att se avslutningen. Men som ni ser nedan är det en ganska lång väntan innan man får veta hur det går för Jack, Kate och Sawyer.

Första avsnittet: 2 februari 2010. Det är ett dubbelavsnitt som heter "LA X"

Sista avsnittet: Maj 2010

Antal avsnitt: 17

OBS! De här sändningstiderna gäller USA.

De fem första säsongerna kan du köpa på CDON.COM

7 kommentarer:

  1. NÄR KOMMER SÄSONG 6 ATT VISAS I SVERIGE?! :D

    SvaraRadera
  2. TV4 som sänder Lost har ännu inte släppt några uppgifter på när de ska börja sända säsong 6. Men tidigare år har det varit några veckors fördröjning innan avsnitten sänds i Sverige och det blir förmodligen likadant i år.

    SvaraRadera
  3. De första fyra säsongerna skötte TV4 bra och låg bara någon/ra vecka efter USA. Det de fick klagomål på vara ett de bröt för sommaruppehåll innan de sänt hela säsongen (tror det var mellan 2 och 3). Men senaste säsong (5) så blev det klar försämring. Flera veckor efter och det flyttades till sämre sändningstid. Så jag misstänker att TV4 inte har samma intresse i serien längre och det kan troligtvis blir lång väntan för oss LOST-fans.

    SvaraRadera
  4. På senaste chatten med tittarombudsmannen på TV4 den 6 februari svarade han att Lost börjar den 31 mars i Sverige. Alldeles för långt efter USA tycker jag!

    SvaraRadera
  5. ...som en fortsättning på mitt förra inlägg kan jag nu säga att Lost kommer att sändas sent på kvällarna, kl.23.05. Som sagt, TV4 skötte det bättre under de fyra första säsongerna...

    SvaraRadera
  6. AAAHHHHH vad underbart att Lost kommer tillbaka :D :D tråk att det är så sent, förra våren kom jag sent till skolan varje onsdag eftersom jag var uppe sent och titta på Lost <3<3<3

    SvaraRadera
  7. Mmm Sen när det börjar gå dåligt för dig i livet så har du ABC och främst TV4 att skylla på! Inte illa jag har ingen ;)

    SvaraRadera