Det mörka tornet - Stephen Kings livsverk

Nu har jag bara några kapitel kvar av Stephen Kings livsverk "Det mörka tornet". Det är en serie om sju böcker som spänner över Kings hela författarkarriär. Den första boken gavs ut 1982 och den sista 2004.

Den första boken var lite seg att komma in i men när jag väl hade kommit i gång var jag fast och de följande sex böckerna har jag i princip sträckläst. Om du funderar på att läsa "Det mörka tornet" ska du vara medveten om att det här är en blandning av fantasy, skräck och western a la Stephen King med allt vad det innebär. Jag tycker i alla fall att det har varit en helt underbar upplevelse att läsa de här böckerna, rekommenderas starkt.

Nedan är alla böckerna i serien.

1. Revolvermannen(The Dark Tower I: The Gunslinger), 1982

2. De tre blir dragna(The Dark Tower II: The Drawing of the Three), 1987

3. De öde landen (The Dark Tower III: The Waste Lands), 1991

4. Magiker och glas (The Dark Tower IV: Wizard and Glass), 1997

5. Vargarna i Calla (The Dark Tower V: Wolves of the Calla),2003

6. Sången om Susannah (The Dark Tower VI: Song of Susannah), 2004

7. Det Mörka Tornet (The Dark Tower VII: The Dark Tower), 2004

Du kan köpa böckerna på CDON.COM

1 kommentar:

  1. Måste hel och hållet hålla med dig! Är själv på näst sista boken och kan inte vänta på att få läsa den sista och se hur det hela slutar!

    SvaraRadera