Betongtak eller tegeltak?

Om man bor i villa är det allt som oftast något som måste göras på huset. De flesta saker klarar jag av att göra själv som t ex nytapetseringar, ommålningar, lägga nya golv och måla om huset. Men det finns en hel del saker som jag inte gör själv. Det är arbeten som jag anser ska utföras av en fackman. Det är t ex allt som har med el och vatten att göra och att lägga nytt tak hamnar definitivt i den kategorin.

Men även om man inte gör jobbet själv utan anlitar någon annan för att utföra arbetet är det en hel del som man måste göra själv. Om man t ex funderar på att lägga om sitt tak måste man bland annat ta ställning till vilken typ av tak man vill ha. Ska jag som i mitt fall välja betongtak igen eller ska jag kanske välja ett tegeltak?

Som tur är finns det nuförtiden något som heter internet och där kan man hitta allt. Efter lite letande fann jag företaget Monier som har en bra hemsida där man får hjälp med allt från vilket tak man ska välja till att söka efter återförsäljare och takläggare där du bor. Själv bor jag i Eskilstuna och det tog mig inte många minuter att hitta både återförsäljare och takläggare. Nu är det bara att åka ut och välja tak och anlita en takläggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar