Nyinköpt kamera - Canon Ixus 130


I går fick jag min nya kamera, en Canon Ixus 130. Jag hade tidigare en Canon Ixus 60 och den har jag haft sen 2006 så det har kommit en hel del nyheter på Ixus-modellerna under de här åren.

De största förbättringarna är att vidvinkeln är ca 20 % bättre, det går att filma i HD, den är mindre och lättare, den tar bättre kort i mörka miljöer och den har bättre zoom. Canon Ixus 130 är dessutom relativt billig, från  ca 1 200 kr och uppåt beroende på vilken affär man handlar på. Jag köpte min här...

Den här kameran är perfekt för mig för jag vill ha en liten kamera, utan en massa manuella inställningar och den ska ta dessutom ta bra bilder. Då är Canon Ixus det överlägset bästa alternativet. Gillar du systemkameror där du själv gör alla inställningar ska du nog titta efter en annan kamera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar