Navigator en trafikfara?


Jag läste för ett tag sen om en ny forskningsrapport som kommit fram till att en navigator i bilen var en trafikfara. Flera olyckor har orsakats av att bilföraren har varit mer intresserad av vad navigatorn visar än att titta på trafiken framför sig.

Om man vill öka risken ännu mer i trafiken ska man köpa DR7200 från den sydkoreanska tillverkaren Jaty, då får du med digital-tv i navigatorn. Det finns dock en bra sak i DR7200, en alkoholmätare.

Som ni kanske förstår är jag ingen stor fan av att ha en navigator i bilen. När jag läser alla annonser i tidningarna om alla nya navigatorer känner jag att det där skulle jag skaffa mig men sen börjar jag fundera. Det slutar alltid med att jag frågar mig "när skulle jag behöva en navigator?" och svaret jag kommer fram till är aldrig.

Läs mer om DR7200 i Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar