Prata om rätt saker på dejten

När man träffar någon första gången är det alltid lite pirrigt. Antingen pratar man för mycket och om fel saker eller också säger man knappt någonting. Nu kan du lära dig några knep av dejtingkonsulten Marie Hagberg:

- Om du är man bör du stå för notan första dejten.

- Jobb, religion, pengar, politik och före detta partners är samtalsämnen som du inte ska ta upp på första dejten.

- Undvik Bio och middagar första dejten. Bio är för passivt och middagar för krystat.

- Det är alldeles utmärkt att promenera någonstans när man träffa första gången. Rörelserna och upplevelserna längs vägen ger något att prata om.

Det här är bra tips för den som ska träffa någon för första gången men det som jag tror är absolut viktigast är att man är sig själv. Försök inte vara någon eller något du inte är. Då lurar du bara dig själv och din partner och det är inte någon bra start på en relation.

4 kommentarer:

  1. Det bästa är väl att bara vara sig själv på första dejten?

    SvaraRadera
  2. Gud så tråkiga tips. Jag skriver på en egen liten nätdejtingskola på min blogg. Jag ska ta upp första-dejten-problematiken asap!

    SvaraRadera
  3. Annar rekommendera att vara en BÄTTRE version av sig själv, under första dejten.

    SvaraRadera
  4. Var försvann hälften av bokstäverna i min kommentar? Mystiskt.

    SvaraRadera