Ska läsa böckerna


Det verkar som alla man pratar med har läst Stieg Larssons trilogi om Mikael Blomqvist och Lisbeth Salander. Jag måste erkänna att jag inte har läst böckerna än men nu har jag i alla fall beställt böckerna på nätet.

Jag hoppas att jag hinner läsa böckerna innan första filmen i serien, ”Män som hatar kvinnor”, har premiär i februari 2009.

När man läser en bok får man alltid en bild av hur karaktärerna ser ut och vad jag förstått är det inte Michael Nyqvist ansikte man tänker på när man läser om Mikael Blomqvist. Men jag får väl bilda mig en egen uppfattning nu när jag ska börja med första boken.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst böckerna om Blomqvist (märk anspelningen på Astrid Lindgrens figur), bl.a. i ren avvoghet mot alla "måsten"...

    SvaraRadera
  2. Jag läser massor (Drygt 2000 sidor under 14-dagars semester , drygt 50-100 sidor om dagen annars) och milleniumserien alla tre delar var en del av semesterlektyren. Jag kan nog säga att ja sällan eller aldrig har läst något bättre i deckarväg! Jag kunde fan knappt lägga ifrån mig boken utan låg och läste 3-4 timmar varje kväll! Sista delen är på över 700 sidor och den plöjde jag igenom på 3 nätter!
    Rekomenderas å det varmaste! Hoppas filmerna håller måttet...

    SvaraRadera