Löjtnant Hikaru Sulu gift

George Takei som Hikaru Sulu i slutet på 1960-talet

I början på 1970-talet när jag var 7 år såg jag Star Trek för första gången och blev sci-fi frälst direkt. Jag har följt de olika Star Trek serierna genom åren, The Next Generation, Voyager, Enterprise.

Men det är något visst med den första serien med kapten Kirk och Spock. Vem kan inte den klassiska repliken "Beam me up, Scotty!". Jag såg faktiskt ett av originalavsnitten nyligen och man måste ärligt säga att rekvisitan och effekterna har utvecklats genom åren.

En av de klassiska karaktärerna i den första Star Trek serien är Löjtnant Hikaru Sulu som spelas av George Takei. Han har nu hunnit bli 71 år och han har nyligen gift sig med sin pojkvän sedan över 20 år Brad Altman, 54. Grattis Hikaru Sulu, eller jag menar George Takei.

2 kommentarer:

  1. Kuggfråga: i vilket/vilka avsnitt av Star Trek (The Original Series) sades repliken "Beam me up Scotty".

    SvaraRadera
  2. Det har aldrig sagt :)

    SvaraRadera