Doktor Dahlqvist släng dig i väggen


Skådespelerskan Kirstie Alley gick upp 38 kilo genom att äta smör! Men hur är det här möjligt? Doktor Dahlqvist, den självutnämnde sektledaren för alla fettförespråkare, säger ju att man ska gå ner i vikt om man äter fett. Hemska tanke, men kan det vara så att Doktor Dahlqvist har fel?

Låt er inte luras av Doktor Dahlqvist. Lita mer på den etablerade vetenskapen, som trots allt har de flesta och bäst genomförda vetenskapliga undersökningarna.

Ett bra hälsotips är att vara lite extra misstänktsam mot de som påstår att de sitter inne med den enda sanningen. För det är förmodligen så att det inte finns en bra och massor av dåliga kostmetoder utan alla har nog sina bra och dåliga sidor.

6 kommentarer:

  1. Hade hon struntat i pastan, brödet, popcornen och det ris som sannolikt ingick i den kinesiska hämtmaten så hade det gått helt annorlunda, klart man blir fet av smör i kombination med kolhydrater.....

    :-)

    SvaraRadera
  2. Det är inte smöret hon blivit fet av utan pastan och allt annat med kolhydrater i.

    SvaraRadera
  3. Du kanske borde läsa på lite mer om LCHF innan du uttalar dig. Kirsty verkar ju i ha smällt i sig pasta och andra kolhydrater i kombination med smöret, så det är knappast smöret som gjort henne fet.

    SvaraRadera
  4. Jag har förstått att många LCHF-anhängare saknar humor. Därför brukar jag driva lite extra med Doktor Dahlqvist och det tog skruv den här gången också.

    Jag tycker att alla människor behöver vara lite ödmjuka och inte tro att de vet allt. Jag såg en väldigt aggressiv Doktor Dahlqvist på tv som inte visade mycket ödmjukhet. Jag såg istället en fanatiskt människa som var helt oförmögen att ta till sig andra åsikter än sina egna.

    SvaraRadera
  5. Mycket märkligt att sammanknippa Dr Dahlquist med Kirstie Alleys "diet". Men var det humor från din sida så är det väl helt ok. Själv suckar jag väl mest åt Aftonbladets rubriksättning - tänker att det är väl SLV som köpt in rubriken. Alltid lurar det någon. Kanske blev du lurad, eller också är du ironisk.

    Det är naturligt att man blir rätt aggressiv när man har hela etablissemanget emot sig. Vi är trots allt matade med "FETT ÄR DÅLIGT! ÄTER DU FETT BLIR DU FETT! ÄT EN MASSA FULLKORN ISTÄLLET SÅ BLIR ALLT SÅ BRA SÅ!"

    Själv är jag LCHF anhängare, men äter just nu en massa kolhydrater, jag började äta något och plötsligt var beroendet där och med det en massa kilon *suck*. Jag vet att det fungerar för mig och min familj med rätt kost. Bättre former, ork, humör, och mage.

    SvaraRadera
  6. tänkte väl skriva någon liknande som de ovan.
    Det så kallade etablissemanget är rätt fanatiskt också och inte mottagligt för forskning som säger något annat än det som de vill höra.

    SvaraRadera