Dags att köpa dator

Jag har precis börjat fundera på att köpa en ny dator. Min stationära Packard Bell är drygt fyra år gammal och trots att jag har uppgraderat den så mycket det går tycker jag att den börjar bli seg. Jag skulle även vilja ha en betydligt större hårddisk än min nuvarande på 250 GB.

Det är inte helt lätt att bestämma vad man ska köpa, bärbar, stationär, vilken tillverkare? Just nu lutar det åt att jag kommer köpa en stationär dator igen. De har oftast bättre prestanda och så kan man själv göra eventuella uppgraderingar. Men det är inte lika lätt att sätta i mer minne eller byta grafikkort i en bärbar dator. Det finns också många åsikter om man ska välja en märkesdator eller inte. En del anser att du alltid får någon dålig komponent om du köper en märkesdator men jag har själv bara bra erfarenheter av märkesdatorer.

Nu har jag alltså kommit så långt att jag har betstämt mig för att köpa en ny stationär dator, förmodligen en märkesdator. Det som återstår är att leta reda på var jag hittar den bästa datorn till det billigaste priset. Men det blir nog inget problem för det finns bra prisjämförelsesajter på nätet som listar var det är bäst att köpa datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar