Blu-ray en njutning för ögat

Jag har länge varit skeptiskt mot att skaffa en Blu-ray-spelare. Jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad mot att titta på uppskalad DVD-film. Nu när jag har köpt en Blu-ray-spelare kan jag konstatera att det var en riktig aha-upplevelse att se en Blu-ray-film för första gången.

I samband med att jag köpte Blu-ray-spelaren passade jag även på att köpa "Avatar"på Blu-ray. I "Avatar"-paketet ingick det även en DVD-version av filmen och jag började med att titta på den. När jag sen bytte till Blu-ray-versionen så blev bilden så otroligt klar. Jag fick en känsla av att det var 3D jag tittade på.

Jag kan bara konstatera att det var en miss av mig att inte gå över till Blu-ray tidigare.

För övrigt var det inte helt lätt att välja vilken Blu-ray-spelare jag skulle köpa men jag fastnade för en Philips BDP7500. Den blev i mars 2010 vald till bästa köp i tidningen M3. Den har inga nätverkstjänster som t ex Youtube eller streaming-funktioner. Tycker man det är viktigt med nätverkstjänster ska man nog välja en LG BD390 som också rekommenderas av M3 och den är också rankad som nummer 1 på Prisjakt.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar