Hitta din sport

Jag har så länge jag kan minnas hållit på med idrott. När jag var ung provade jag på en hel del olika sporter och det är något jag också har uppmuntrat mina barn att göra. Vid 15 års ålder hade jag t ex provat på fotboll, längdskidor, pingis och innebandy. Jag tror att det viktigaste i unga år är att man har roligt när man tränar. Blir det för allvarligt redan när man är 12-13 år är risken stor att man tröttnar och helt enkelt slutar.


Men om man ska lyckas inom någon idrott behöver man förr eller senare välja vad man tycker passar en själv bäst och för mig var det fotboll som var det självklara valet. Nuförtiden har jag slutat att spela aktivt men har för den skull inte slutat träna. Min träning i dag är en blandning av styrketräning, cykling, löpning, ländskidor och innebandy.



Men jag tycker fortfarande det är kul att ha ett mål med träningen och därför planerar jag att under 2011 springa några millopp. Jag hoppas kunna ta mig runt på en tid mellan 45-50 min. Nu är cirkeln sluten och jag provar återigen olika sporter för att hitta det som passar mig bäst. Vem vet, jag kanske får en ny karriär som veteranidrottare.

1 kommentar: