Jävla Bredbandsbolaget

Jag har varit kund hos Bredbandsbolaget sen i mars 2005 och det har inte varit några större problem.

I början på oktober blev jag kontaktad av Bredbandsbolaget och de undrade om jag var intresserad av att höja hastigheten på mitt ADSL bredband från 8Mbit till 24Mbit och det var jag naturligvis.

När de gjorde uppgraderingen strulade de till det så från den 16/10 har jag varken haft bredbandsuppkoppling eller IP-telefoni. Efter samtal med Bredbandsbolaget skulle en tekniker skickas ut till telestationen inom 3-5 arbetsdagar. De sjabblade naturligtvis och när jag ringde och kollade den 24/10 visade det sig att någon tekniker inte hade blivit beställd. Jag frågade då om de inte kunde skicka ut någon akut när det var dem själva som hade strulat men det fick jag inget svar på.

Så här sitter jag på en taskig 3G uppkoppling den 25/10. Naturligvis hade Bredbandsbolaget kunnat skicka ut en tekniker direkt när de upptäckte att de gjort en miss men tydligen var jag inte en tillräckligt viktig kund.

På måndag ska jag få en offert från Telia på Bredband, IP-telefoni och TV. Det kanske inte är bättre på Telia men jag tycker man ska reagera när man blir felaktigt behandlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar