Oviktigt vetande men väldigt kul

Jag börjar den här kalla tisdagsmorgonen med lite fakta. Lite ovanliga fakta men vem vet du kanske får nytta av dem någon gång.

  • Om du skriker I 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe?
  • Om du fjärtar oavbrutet I 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb?
  • Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt I kroppen att det kan spruta 914,40 cm ?
  • En gris orgasm varar I 30 minuter? (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)
  • En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner människor med samma problem...)
  • Sjöstjärnor har ingen hjärna! (Sådana människor känner jag också!)

Ny kan du chocka dina arbetskamrater och visa att du är allmänbildad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar